Vad snackar Arne om?

För ett tag sedan sa Arne Hegerfors att fotboll inte var för tjejer, att det är för krångliga regler, och att hockey skulle vara mer lämpligt. Om jag inte minns helt galet sa han också att det var ett lugnare tempo och mindre tufft spel i damfotboll. Självklart blev det massiva protester, vilket jag ju kan förstå. Helt rätt.

Så ikväll råkade jag zappa in på Tv 4 Sport och såg slutet på matchen mellan LdB FC Malmö och Kristianstads DFF i damallsvenskan. Nu kan jag ju knappt något om regler i fotboll men jag tyckte det var både full fart och lagom tufft spel, inte till stor skillnad mot när herrarna spelar. Den enda skillnaden var väl egentligen att de var sjutton så mycket sötare än t.ex. Zlatan.

Mer damfotboll i rutan. Arne snackar blahaj. Så var det med det!

