Drömmen om naturens frihet

Sagan om ringen och hober. Om ni gillade de fimlerna så lär ni ju gilla vad Simon Dale och hans familj har gjort för de har faktiskt byggt ett hobhus och bor där nu. Allt för att pappa Simon tröttnade på att betala amorteringar.

Det låter väldigt charmigt tycker jag, speciellt när man läser att hela bygget gick på ynka 35.000 kronor. Att man dessutom får bo i direkt kontakt med naturen är det säkert fler än jag som tycker låter inbjudande. Spana in bildspelet på metro.se för att kika lite närmare på bygget.

En annan smart lösning är det underjordiska tunnelsystem som kallas för Ark Two och som är byggt av hela 42 amerikanska skolbussar. Det hela är tänkt att fungera som en tillflykt för människor den dagen som jorden går under. Lite läskigt men en god idé för det hade ju varit både mysigt, praktiskt och i återvinningens tecken.

Hur som helst, jag är ledig i helgen. Någon som vill bygga ett hobbithål ihop med mig? Jag har spade 😉

4 svar

  1. Ja man blir ju sugen! Undrar om man kan få till en balkong på någe sätt… 😛

  2. Haha coolt, ja man kanske skulle bygga sig ett hål nånstans istället 😉

  3. Jag antar att man måste ha mark också men här någonstans i trakten hehe

  4. Oo, vilket mysigt bo de har. Fick faktiskt lust att lämna beting-boxen man bor i … Var hade du tänkt sätta igång och gräva? 😛

Kommentarer inaktiverade.

