Nina Hagen – smått skrämmande

Jag hade hört namnet förut men nog aldrig lyssnat på något av henne. Så jag kollade in henne på både wikipedia och youtube och undrade nästan direkt: vad sjutton är det där egentligen?

Okej, självklart ska ju inte all musik låta likadan men det här var speciellt och av det jag har sett av Nina så skulle jag nog beskriva det närmast som teatralisk passionshysteri. På sätt och vis gillar jag det men det är samtidigt så främmande för mig att jag blir lite rädd. Mest av hennes mimik och märkliga utfall på scen, men det är ändå något fängslande med henne. Något vilt, något som bejakar livsandarna, lusten och kreativiteten inom mig. Härligt, galet och excentriskt kreativt.

Att hon dessutom har en så skön stil gör ju inte saken sämre. Mums! 🙂

2 svar

  1. Lite smått ja hehe

  2. Jag gillar henne, men visst är/var hon galen 🙂

Kommentarer inaktiverade.

