Surpuppe-morron

Jag vaknade klockan 6 som jag skulle och tänkte att nu ska jag ligga kvar en stund till och njuta av sängvärmen. Detta gick ju bra ända tills jag började fundera på en sak som hände igår.

Alltså, jag är ju nästan ökänd för mitt sura morgonhumör innan jag har vaknat till ordentligt (nästan mordisk) och när sådana här tankar dyker upp, ja då blir jag ganska sur och förbannad. Under dagen ska jag fundera på hur jag ska lägga ut orden i mina funderingar men igår fick jag en kommentar som visar hur ytliga människor är och hur vissa fortfarande tänker i gamla, sexistiska banor. Ni vet, sådana där könskonservatoriska tankar att män och kvinnor ska vara på ett visst sätt.

Nä fy tusan. Hoppas att lite frukost med tillhörande kaffe hjälper. Inte bra för hjärtat att brusa upp såhär tidigt på morgonen.

Gomorron på er.

2 svar

  1. Helt klart. Men gamla trångsynta människor finns det tydligen lite här o var. Morr… 🙂

  2. Åhh, när man väl börjar tänka på det där kan man inte sluta. Jag förstår att du blir förabannad!

Kommentarer inaktiverade.

