Vart tog Anders vägen igår?

Tvärtom min vana trogen att uppdatera så blev det nästan helt tvärt om. Men varför?

Jo, efter jobbet åkte jag hem som vanligt och fann min inneboende sittandes i soffan med sin dator, samtidigt som hon kikade på Troja. Trevligt med lite sällskap ju, tänkte jag, men hur ska det gå med min tupplur i soffan nu då? Äh, det går nog lika bra att sova i sängen, som ju också står i vardagsrummet och förresten brukar jag knappt sova ändå, bara jag får blunda lite och halvsova.

Det gick ju bra och det kändes som att jag blev lite piggare. Sedan var det dags att ge sig av igen för en fika på stan med en kompis. Det var väldigt trevligt och jag hängde till o med ut i några butiker som smakråd, men det var då jag kände att jag inte mådde som jag skulle. Snarare mådde jag som en påse skit och undrade hur jag skulle orka ta mig hem. Kanske det var något skumt med räkmackan jag tog vid fikan. Så när jag efter 1½ timmes fika skulle hem kändes det som om jag skulle kraxa upp mackan igen plus att magen morrade något hemskt.

Hur som helst, hem kom jag och min inneboende fick rycka ut som vikarierande hundpromenerare, samtidgit som jag kunde konstatera att mitt blodsocker var uppåt väggarna för högt. Ett normalt värde ska ligga mellan 5 och 7 men jag var uppe vid 22. Lite insulin togs och jag började må bättre men nu var jag grymt trött så vid 19:30 gick jag till sängs och sov som en stock. Åtminstone fram till 23:30 då jag vaknade av för lågt blodsocker, så då blev det dags att äta istället och sedan ner i sänghalmen igen.

Ibland är det inget skoj att ha diabetes men jag fick åtminstone sova lite mer än vanlig hehe. Och nu vet ni vart jag tog vägen plus att jag överlevde 😉

