Update torsdag kväll

Läser en nyhet om småflickor som har fått preventivmedel och nu är deras föräldrar ursinniga. Konstigt att de blir sura, speciellt när vi snackar om Sydafrika där det tyvärr är ganska vanligt med våldtäkter. Med andra ord, jag tycker det var rätt att ge dem preventivmedel för vem vet vad de kan råka ut för?

Förutom att jag har läst nyheterna så har jag jobbat och kom hem för inte så länge sedan. Men det gick bra och det var lagom mycket att göra så jag är nöjd. Inget speciellt där inte.

Annars har inte så mycket hänt faktiskt, det mesta har varit som vanligt. Dock måste jag passa på att tacka Mathilda för hennes tips om en snabb och lätt frukost, kanske man nu skulle kalla henne för Mat-Hilda istället? Eller nä, men läs hennes blogg för den är grymt bra, rolig, underhållande 🙂

Nu ska jag dega lite framför dumburken och kanske tugga på något nyttigt och sedan blir det hopp ner i bingen. I morgon ska jag till sjukhuset och få blodsockermätaren installerad, sedan ska jag gå omkring med den i hela 6 veckor. Spännande! Dessutom blir det styrelsemöte i bostadsrättsföreningen och fika med de boende i huset. Så i morgon kommer det hända grejer minsann.

Men nu drar jag och tackar för idag. Skrivs mer i morgon så hej på er 🙂

2 svar

  1. Asnajs, det där låter som mums-filli-babba. Tack! 🙂

  2. NP, dude!

    Kanske ska skriva måtten också… ca 3 dl med blåbärsfil/mjölk (jag har båda, men det kanske inte behövs.) 1 liten banan, en halv dl blåbär, 0,5-1 dl havregryn. Jag har själv i ungefär en msk av ett proteinpulver med jordgubbssmak, men har man inte det kan man.. strunta i det, eller sätta i jordgubbar!

Kommentarer inaktiverade.

