Dagens bild: Onödigt.

Det här ser man överallt på trottoarerna och busshållplatser. Eller möjligtvis, på alla de platser som människor går och samlas på. Väldigt tråkigt att se, tycker jag, men undrar också varför det inte finns fler soptunnor utplacerade på vissa platser. Det är iofs ingen ursäkt för att skräpa ner omkring sig.

3 svar

  1. Jag förstår inte varför man måste ”droppa” saker ”just här och nu”?? Jag går gärna ett par steg extra för att slänga skräp i papperskorgen – man mår ju skitbra av att göra en ”god gärning” … jhu.
    Svar: Ja, det har varit en skitdag och jag har lipat i stort sett hela dagen. Jag skulle ha lättare att acceptera mina motgångar om jag hade varit en oansvarlig förälder, varit oaktsam om min ekonomi och skitit i dom som har det svårt – men allt det där har varit hjärtefrågor … men livet blir inte alltid som man förväntar sig och det enda man kan göra är väl att försöka hitta strategier?
    Kram och tack för slicken på nästippen … från hunden alltså ;-D

  2. Ja det var absolut en bra grej o jag undrar som dig varför det inte gäller fimpar. Det är ju skräp det också liksom.

  3. Nu för tiden är det ju böter på nedskräpning, bra tycker jag 🙂
    Det som är sämst med den lagen är att man får slänga fimpar hur man vill runt omkring sig, och det får man inte böter för 😮

    Det ser så tråkigt ut när det är skräp överallt :c

Kommentarer inaktiverade.

