Vaffan skrattar du åt?

Polispatrull blev inlåst på innergård av ungdomsgäng. Jo, jag tycker att det är lustigt. Nästan så att jag småskrattar lite, men ska jag vara ärlig så vet jag inte exakt varför för när jag tänker efter så är det ju ganska hemskt.

Kanske det är för att vi i dagens samhälle har sådana klyftor mellan auktoriteter, tjänstemän och våra folkvalda att vi vanliga människor känner oss åsidosatta och övergivna. I ett samhälle där makten predikar ego, pengar och segregation kanske vi bara vill ha en chans att ge igen lite, om det så är bara med ett skratt. Där en polispatrull, inlåst på en innergård påminer oss om att vi alla är människor och högst åtkomliga av livets absurditeter och dråpligheter.

 

När får svenska polisen sådana här?

För övrigt tycker jag bra om polisen. De har ett jäkla tufft jobb och får se mycket obehagligheter, i samhällets tjänst men det är sällan man hör dem klaga. De få gånger det dyker upp rubriker om ohederliga poliser får man bara inse att inte ens polisen är fri från rötägg. De finns i alla yrkesgrupper. Men överlag tror jag att polisen gör det bästa de kan med de få resurser och låga löner som de har och att vi ska vara glada för det. Det kunde varit fan så mycket värre.

Heja polisen friskt humör!

Bild från icity.se
4 svar

  1. På något skumt sätt, ja 🙂

  2. Lite småkul är det ju, när man ser det så. Respektlöst, men småkul.

  3. Aha mysteriet börjar få sin lösning tror jag… 🙂

  4. Sv; Lovisa är den bästa kott-plockaren jag vet, så det kan mycket väl stämma! Dessutom är vi uppväxta i samma by (PYTTELITN BY) och där har jag aldrig sett en igelkott på arton år…

Kommentarer inaktiverade.

