Varning för generation pjosk.

Skulle du gå till akuten för att du är förkyld? Eller för att du har ”en konstig känsla i kroppen”? Nu varnar sjukvården för generationen som dränerar resurserna och de äldre får stå tillbaka.

En intressant artikel beskriver olika generationer och vilken effekt de har på samhället som ju, såklart, är uppbyggt av andra generationer. En väldigt intressant läsning för mig som gillar socialpsykologi och retorik.

Själv är jag ju 70-talist och brukar gå till akuten först när jag är halvt död eller när jag har tappat någon vital dal av kroppen. Men det är ju jag det 😛

2 svar

  1. Jo så är det nog, och sedan är ju inte alla ur en generation exakt lika pjoskiga…får vi väl hoppas iaf 🙂

  2. Genaration pjosk fanns även förrut. Jag minns när jag jobbade på ett akutsjukhus på 90-talet. Det kom in folk med skavsår och andra småkrämpor som hör hemma på Vårdcentralen och det var folk i min egen ålder. Så det där med genaration pjosk har funnits förr. Men de verkar ha blivit fler numera…

Kommentarer inaktiverade.

