Hur ska jorden & mänskligheten gå under?

På aftonbladets hemsida hittade jag något väldigt intressant – en 10-i-topp-lista på möjliga sätt för oss att gå under.

Meteoriter, supervulkaner, utomjordingar….vad tror ni?

Själv undrar jag hur bibeln ställer sig till jordens och människans undergång. Med tanke på att självmord, att döda Guds avbild – människan – hur ska man då undgå evig fördömmelse i helvetesriket, om man vet att norra europa kommer utplånas men att du inte kommer hinna undan? Om man är t. ex. en ytterst ensam pensionär utan släktingar, vänner m.m. som kan hjälpa dig därifrån – ska han eller hon försöka tackla sig fram bland hysteriska människor som gör allt för att överleva? Knepigt på min ära…

Se filmen från aftonbladet här, den är 8 minuter lång men är sevärd och visar plats 10 till 6. Mer info hittar du på Kunskapskanalens hemsida samt deras trailer för programmet. Del 1 sänds ikväll klockan 20:00 med repriser 31/12 och 2 januari.

Bild från xarj.net
5 svar

  1. Ja jag läste ju för ett tag sedan att de planerar att skicka pensionärerna till Mars, och tja, varför inte? Vi kan ju flytta ut ett antal miljoner människor och liksom lätta bördan för Tellus 🙂

  2. Jag tror vi grejar det.

    Men som ”art” betraktat så behöver vi på sikt ta oss ut i rymden. Det är förenat med stora risker, förstås. Så är det med alla framsteg. Stora framsteg är förenade med stora risker. Så var det för de första Atlantseglarna också. De visste inte om de skulle komma tillbaka.

    Gagarin kunde ha fegat ur. Men det gjorde han inte.

    Fler planeter, alltså.

  3. Nog kommer det att sluta med att vi tar död på oss själva och denna planet vi bor på!

  4. Jo, jag gissar att slutet av programmet kommer visa att vi tar kål på oss själva faktiskt. Inte helt otroligt ändå.

  5. Jag tror inte vi behöver hjälp av utomjordingar, vulkaner eller meteoriter. Vi fixar det så bra själva på något sätt.

Kommentarer inaktiverade.

