En underbar dikt

Den här fina dikten fann jag inne hos KajsaLisa

Han såg sig i spegeln för  partiet var det knappast nån seger.
För under natten hade Jimmy Åkesson förvandlats till neger.
Var detta någon typ av djävulsk rekarnation.
Så nu satt hela SD i en svår situation.

Han ringde partiet och sa vi kommer ingen vart.
För i natt så blev jag alldeles svart.
Partisekreteraren grät, var glad att du en blev sån skurk.
Du kan ju rappa, själv blev jag Turk.

På krismötet sa alla det var som fan.
När en rikdagsman dök upp som indian.
Det är något djävulskt, har gud  straffat oss till slut.
Hördes det från en kines som titta ut.

I invandrarpolitiken så detta slog split.
För ingen av SDarna i riksdan var längre vit.
Alla var färgade inga var vita.
Skulle man nu i partiprogrammet skita.

Turksekreteraren sa ingen fara.
Med min nya fez jag trollar bara.
Simsalabim man måste vara snabb,
Och vips förvandlades han till en kebab.
Äsch det funkar ju inte vem skall vi klandra

Vi blir nog tvugna att utvisa varandra
Men Jimmy fick en ide, vi skall inte va rädda.
I Riksdagen nu vi i burka går klädda.
Men i riksdagen fick han som han ville vår gud.
För i salen fixa Björklund ett burkaförbud.

2 svar

  1. Hehe jo jag tror nog det är så. Dessutom har du med all säkerhet snyggare frisyr än Ranelid så dina chanser att upptäckas ökar därmed drastiskt! 😛

  2. Ha ha, den bjuder vi på, nu har chansen att Svenska Akademin upptäcker mig ökat med 100%, säger bara Tranströmmer och Ranelid, släng er i väggen 🙂

Kommentarer inaktiverade.

