Gamla & roliga nyheter

Är det bara jag eller har nättidningarna tappat stinget?

Varje dag försöker jag hitta något intressant att skriva om men på senare tid har det verkligen varit totaltorka. Självklart rullar huvudnyheterna vidare men de mindre ligger kvar på hemsidorna vecka efter vecka. Ni vet, de där som är lite halvroliga eller bara småintressanta.

På Dagens Nyheter kan man fortfarande läsa om att ”Duvor tvingade Kings of Leon av scenen” och den nyheten var publicerad 25 juli. Eller deras speciella sida angående bröllopet mellan Victoria och Daniel från 20 juni. Okej, det är ju av historisk intresse för de som orkar bry sig, men hör det hemma i Dagens Nyheter?

Aftonbladet är en smula bättre på att skaffa nyare händelser att skriva om, men inte mycket. Som t. ex. ”Ny vädertjänst i appen Supernytt” är daterad 21 juli så man undrar ju hur länge någonting är supernytt egentligen. Dessutom såsar de till sig ordentligt med jämna mellanrum och man börjar undra om alla har gett upp och gått hem.

Svenska Dagbladet däremot har väldigt bra uppdateringar och man hittar alltid något nytt. Dock inte alltid så roliga saker.

Sedan har vi såklart Expressen. För mig verkar det som att de bollar och byter nyheter med Aftonbladet på något sätt, även om det kanske inte är medvetet alla gånger. Sant är dock att de är de ständiga rivalerna och jag är inte helt 100 på detta men jag tyckte jag läste att ”Klä dig i rött – och få kvinnorna” för några dagar sedan, men med en annan rubrik. Artikeln gick ut den 10 augusti, alltså idag, men okej jag antar att de har rätt…

Sedan finns det ju roliga rubriker också, de med mening och de som bara blir konstiga. Idag hittade jag ovanligt många eller så beror det på att jag är trött:

