Lämna Facebook?

För några år sedan hörde man uttrycket ”Finns du inte på Facebook så existerar du inte” och det tillkommer allt fler användare. Troligtvis är FB världens största nätverk.

VS

Nu kan man läsa att Facebook har klantat till sekretessen lite så att alla, även de som inte är användare, kunde läsa folks statusuppdateringar. Men jag blir bara frågandes: so what? Om man t.ex. skriver skit om chefen kan man väl nästan räkna med att detta kommer fram förr eller senare ändå, inte sant? Om man dessutom tycker så illa om sina förhållanden på jobbet så borde man väl göra något åt saken istället för att sprida mer dynga omkring sig?

Själv ser jag Facebook som en bra plats att samla sina kontakter på, att göra lite reklam för sin blogg eller en trevlig plats att spela småspel på. Det räcker liksom och bara för att tekniken och möjligheten finns borde man kanske inte lägga ut hela sitt liv på ”fejan”.

Bara en åsikt.

Artikel i Aftonbladet om att 31 maj blir den officiella lämna Facebook-dagen, där 15000 användare redan skrivit på att de kommer lämna nätverket. Om det verkligen händer, återstår att se.

Jag är skeptisk 🙂

6 svar

  1. Hehe jepp, jag hade planerat detta och smugit som attan! Men när du väl flyttar in så är jag övertygad om att du kommer gilla det 🙂
    Facebook ja, ett tacksamt ämne att hacka på så kör hårt! haha.

  2. Shit!!!!!!! Du hann före mig, dyker väl upp här om ett halvår eller något sånt. Just nu lägger jag ut fler inlägg på Metro än flyttar gamla till WordPress, får skärpa mig. Facebook är nog det enda jag inte drivit med hitills, men jag jobbar på det

  3. Nä, jag skulle tro de flesta stannar ändå, inbitna som de är haha. Jag vet inte hur man ställer in det där men å andra sidan, jag tror inte jag har anledning till att gömma saker för någon. Inte av det jag skriver iaf.

  4. De flesta av dem lär nog inte gå ur 😉 Har man ställt in sekretessen ordentligt så syns inget utanför din vänkrets. (har testat min)

  5. Njä, jag får nog lov att hålla med dig och förstår vad du menar. Man klarar sig faktiskt alldeles utmärkt utan Fejan. Det är ju mest som ett tidsfördriv och ska väl ses som sådant också, inte som ens hela liv haha.

  6. Tror FB är här för att stanna, ser att fler och fler joinar med där. 🙂 Själv skulle jag ju aldrig bli en facebookare 😉

Kommentarer inaktiverade.

